Första dagen

Igår vars om känt körsta dagen i skolan, första dagen på lärarprogrammet, första dagen i resterande del av mitt liv, första dagen av ca 4år på Örebro Universitet...
Hur ska detta gå? Har inte träffat klassen än, ska göra det idag, eller ja gruppen som det tydligen kallas eftersom man inte kommer läsa allt ihop... Hoppas hoppas den är bra, tänk om jag inte får någon kompis?? Kommer vara helt utmobbad?? Nej får tänka på det Daniel sa... "-Har du någonsin haft problem med att skaffa kompisar??" Sant, sant men i alla fall!?

Jaja, nu är huvet fullt o rörigt igen och jag försöker förtvivlat få tag i böcker, kompendier, utskrifter o allt annat jag behöver... Igår var det bara intro i Aulan, idag ska vi som sagt träffa gruppen o gå igenom schema, kurshanledningen osv Ska bli spännande.



Hann med en hel del annat igår efter skolan, hämtade Bamse, fixade massa inför skolan, lagade mat, hämtade Ebba, tvättade, va på lgh visning, tränade combat o sedan segade jag i soffan o åt glass o sist hann jag med o plugga lite också =)

(From idag har Jonna o jag en pakt INGET sött i veckorna, även Daniel har varit med o tummat på det. Man får äta gott fredag kväll, lördag o söndag för då är det helg men INGET annars... Måste bli av med allt glassätande. Så idag efter skolan är dte bara o ta sig till Coop o köpa vindruvor o melon igen =)


Ebba på sin nya cykel, påväg från dagis.
Observera att hon slutat ha stödhjul, hon börjar bli stor min lilla prinsessa...



- Hej Ebba, har du kanin tröjan på dig idag?
- Ja, den har jag köpt för att jag är kanintokig...

- Daniel kom!
- Snart
- Jag befaller dig!!


Hahaha




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0