Bra dag!?

Igår var en sådan där underbar dag med dubbel mening...

Började kl 8.15 med kursens första föreläsning, visade sig vara en riktigt trist kvinna som pratade i ca 2tim om sin avhandling och hur bra hon var osv.
Inför nästa föreläsning köpte jag med lite kaffe o damp ner på min plats o när karln börjar prata så känner jag bara, detta har jag gjort förr och ca 20 sek senare klickar det till... Hade exakt samma föreläsning med exakt samma gubbe med exakt samma innehåll på förra kursen jag gick förra terminen...
Yay! O sitter man nästan längst ner längst in på en rad i Aulan med ca 380st andra så reser man sig inte o går.
Tur han är ganska bra o lyssna på...

När jag sedan skulle ta Sixten o bege mig hem så öppnade sig himlen, det vräkte ner regn och det ville lixom inte sluta så det var bara o dra på sig luvan o trampa på så fort benen orkade...
När jag kom hem var jag lika blöt som om jag tagit en lång dusch med kläderna på, vilket man inte gör så ofta.
Fick en härlig syn när jag kom hem, en stor pöl under vårt köksbord men inget tecken på vart den kom ifrån...
Tills jag märkte att våra fönster varit öppna så det regnat in i ALL rum utom sovrummet och i köket var det bara o torka golvet också... Suck!!

Bytte snabbt om o sedan var det dags för upp fixning hos mamma, vaxabenen stog på listan hann även med en liten mysstund o promenad med min bäbis Bamse.
Efter det hem o plugga o vara duktig innan Afro dans stog på schemat!
Älskar afro blir så laddad o glad av det...

Blev lite till plugg o en sen middag den kvällen sedan damp jag i säng, precis när jag skulle somna till så flyger tanken in i mitt huvud, h**vete bilen!!
Vi har datumparkering utanför oss och självklart så hade jag missat o flyttat bilen så bara o dra på sig kläder o ta sig ut...

Ibland undrar man om det är så dagar ska vara eller om det bara händer saker ibland??

 Den lilla bit av mig som var torr när jag kom hem från skolan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0