Vill ha tid!

Jag är trött på o känna att jag inte har tid, när jag väl har tid så är jag så sjukt trött att jag inte orkar.
Jag vill ha det som för några år sedan. Då jag lagade massa mat och bakade flera gåner i veckan. Nu hinner man knappt med o göra några muffins. Suck egentligen kanske man skulle ha blivit hemmafru istället, kanske finns den chansen kvar?? Jag kan jobba några dagar i veckan med välgörenhet men de andra dagarna kan jag vara hemma o pyssla, städa, laga mat o baka o bara mysa.
Tror faktiskt jag skulle klara av ett sådant liv. Men jobba lite måste jag, måste känna sig behövd och ha något eget socialt liv. Men tänk vad härligt det vore annars. Men när jag tänker efter... Då skulle jag få leva på Daniel och inte ha någon egen inkomst, det är nog inte riktigt min grej...
Men om man jobbar några dagar i veckan med lön och några dagar i veckan med välgörenhet då??
Men hur ska jag då hinna med o vara hemmafru?? Kanske får köra varannan vecka??

Ojoj, hur ska jag få ihop detta?? Hur man än vänder o vrider så har man alltid för lite tid eller jag har det problemet i alla fall, hur ska man hinna med barn också?? Jag har fullt med mig själv känns det som...
Men troligen blir det andra prioriteringar då. En sak är väl när man är mamma ledig men sen då??
Det är inte lätt detta, tur att det troligen kommer lösa sig efter hand...

                   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0