Tjockis?!


Varför känner jag mig alltid tjock kanske är fel ord men mullig??
Tränar ca 5pass/vecka blandat kondition och styrka, tycker att jag inte äter extremt mycket, äter inget socker i veckorna och jag cyklar oftast när jag ska någonstans. Inte är dte ofta jag sitter still...
Borde jag inte vara smal som en pinne egentligen??
Ja är extremt trött på denna "tjockis känsla"...
Vad ska man göra åt det? Finns det någon del i mitt liv jag har missat??
Orkar inte gå på massa diteter o grejer jo ja vet att det funkar ett tag o att jag lätt kan gå ner några kilo då. 
Men väga maten och hålla på känns inte som det kan vara något hållbart, eller är det så livet ska se ut??

 



Kommentarer
Maria

Jag vet känslan men det sitter bara i ditt huvud! Du ÄR smal som en pinne! Och väga maten...nej det är inget att sträva efter tror jag, tänk vad tråkigt enformigt det lätt kan bli och risken för ångest när du inte kan väga det du ska äta är nog rätt stor och att hamna i någon sorts ätstörning så småningom. Vi lever bara en gång (vad vi vet) och jag har på "äldre" dar (jag är ju kärring deluxe om 1½ år) kommit fram till att vad gör några kilo hit eller dit om man nu mår bra och trivs för övrigt med sitt liv! Det finns ju faktiskt så mycket annat att ägna sig åt än att jaga kalorier. :) Typ min syn på det hela men du vet ju hur "matstörd" jag varit oxå. Syns på tisdag! kram

2009-10-09 @ 14:00:40
alex

Det "värsta" är Maria att jag tror/tycker att du har helt rätt. Egentligen spelar det ingen roll alls och det hela sitter till 99% i huvet men det är jobbigt nog ibland. Kanske även det är en form av störning?? Ja man lär väl aldrig vara nöjd...

2009-10-09 @ 20:26:31
Jonna

Du har en vältränad fin kropp, din fettprocent är garanterat INTE hög, lovar dig. Dom flesta skulle vilja ha din kropp, lovar! :)

2009-10-10 @ 00:19:47
karolina

Vill du att jag kommer och slar nagot i huvudet pa dig eller?

2009-10-10 @ 14:18:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0