Suuuuuuk!!!

Fy vad jag hatar o vara sjukling. Jag vill vara pigg och framförallt jag vill kunna träna.
Sprang i tisdags sedan var det kört för min del, undra om jag vågar mig på ett gympass imorgon??
Min nos är inte alls vad den borde vara, kanske är den bakis?? Han kanske har vart ute o festat utan mig?? ;)

Förkylningen gjorde detta till en lugn helg, ganska behövligt iof efter en vecka i en förstaklass.
Jobbade hela dagen igår, städade och fejade i alla trapphus och på salongen. Både fredag och lördagkvällen bestog av mys med Bamse och Daniel, god mat o film den ena bättre än den andra...
Idag skulle dte ha blivit lite golf men det är för kallt så ska till päronen o bära lite kartonger och fika med dem istället. Ja deras flytt närmar sig med stora steg. Det är med blandade känslor fortfarande, mest bra men det finns stunder då det känns mycket mycket trist. Men ja det är ju "bara" 2tim bort men nu är dte ju bara typ 2sek bort..
Mmm, vi får väl se, kanske kommer hänga i sthlm var och varannan helg nu ett tag =)

Lagade mycket god mat igår en taco variant.

"Taco-rullar"
ca 4pers (räknat ca 2 rullar/pers)

ca 400-500g köttfärs
1st röd paprika
1st gul lök
1 burk champinjoner
1 påse tacokrydda
1 burk tacosalsa (jag hade medium)
cremefraich
8 st mjuka tacobröd
rivenost


Bryn färsen, hacka löken och paprikan. Stek löken, paprikan och champinjonerna med färsen och
ha i kryddpåsen enligt anvisningarna på påsen. När färsblandningen är klar rullar man in lagom
mycket färs och lite rivenost i tacobröden lägger dem i en ugnsform. Häll över salsan och klicka
ut cremefraich strö över riven ost. Gratinera i ugnen 200 grader ca 15min. Servera med sallad!





Nehej dags o hoppa in i duschen o sen kanske ta en sväng med Bamse skrutt som ligger o sover vid mina fötter.
Funderar på o baka lite äpplemuffins idag. Vi får se vad det blir!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0