Romantik

När man säger ordet romantik tänker många direkt på mysiga middagar med tända ljus, härliga överraskningsresor till spa eller bara en hotellnatt. Och visst är det härligt med sådant. Men hur ofta händer dte egentligen?? Det som händer varje dag vardagen är inte det det viktigaste egentligen? Att man tänker till lite extra när man gör något eller myser till det en vanlig torsdag?
Jag är egentligen inte alls i behov stora romantiska överraskningar, självklart älskar jag o åka bort eller äta mysiga middagar på restaurang med min älskling men det viktiga för mig är verkligen dom små sakerna.

Exempel att jag kommer hem en vanlig dag o att han lagar mat eller som imorrse när vi gick upp samtidigt men han åkte före mig så när ja kom ur duschen så hade han bäddat sängen sådana små saker betyder extra mycket för mig. Vetskapen att han har tänkt på mig, vetskapen om att han faktiskt bryr sig om mig. Man vet det men iaf jag vill ha bekräftelse på det iform av små saker.
Det är kärlek för mig. Dom små sakerna i vardagen att man aldrig slutar göra det lilla extra, känslan av trygghet och att skratta ihop och med varandra.

Vi här hemma har varit ganska dåliga på detta lilla extra på sista tiden, av olika anledningar. Men igår tog vi kraft till oss o prata om det hela. Känns skönt o veta att vi båda tänkt på det och redan direkt känns det mycket mycket bättre. Efter en sådan pratstund känner man att man kommer ett steg närmare varandra tycker jag.
Det är jobbigt att ta upp men så skönt efter. Alla förhållanden har det dåligt ibland och tur är väl kanske det, hur ska man annars kunna uppskatta de bra perioderna?? När man känner att man bara flyger runt på rosa moln.




Oj vilka djupa tankar det blev såhär på morgonkvisten. Men nu är det dags o slänga ner det sista i väskan o dra på sig skor och jacka. För idags ka jag till Universitetet, första dagen på tre veckor som jag är där. Känns lite konstigt och ganska mycket jobbigt. Men det ska väl gå det också, det måste gå och det måste gå jävligt bra!

Iväg för o hämta Sofie med Blixten nu så ska vi trampa iväg!
Ha en bra dag!!



Kommentarer
Linn

Vad klok du är, Alexandra. Visst är romantik så mycket mer än det stordådiga som oftast målas upp för oss. Lyckan ligger inte alltid i de stora sakerna. Härligt att ni kan uppskatta små kärleksfulla gester och se storheten i det. <3

2009-10-26 @ 18:14:12
URL: http://linnnn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0