Älskar hösten

Dagarna på VFU:n är väldigt intensiva och fyllda av höga ljud och alla möjliga händelser. Även så idag. Var som vanligt helt slut när jag kom hem men blev det någon vila för det?? Nej då hade fått sms av Sofie "När ska vi ta promenaden??" Ja så det va lika bra o ta tag i trapphuset så det blev fint innan vi gick ut o gick.
Det va lika bra dte måste jag säga, inge bra o lägga sig o sofa sådär på eftermiddagen, trotts att jag var mer än sugen. Plockade upp Sofie och sedan bar vi oss iväg på en lååång lååång promenad med massa bubbel och babbel om allt mellan himmel och jord. Tanken var o tala om uppgiften vi ska skriva om men det va nog det minsta vi pratade om... haha. Det är så skönt o ventilera saker o ting speciellt med någon som är i en likande "situation" och vet vilken båt man sitter i. Konstig för bara några månader sedan hade vi aldrig träffats trotts att vi bor ca ett kvarter i från varandra, men nu känns det som vi känns varandra bra mycket längre. Härligt med sådana personer tycker jag. Efter ca 1½ timmas promenad runt i oset var vi hemma igen.

Älskar verkligen hösten så härliga färger och det är så mysigt att ta en lång promenad, gå hem lite frusen kryp aner i soffan med en kopp te, en filt och en bra film. För mig blev dte dock att laga lite mat och sedan krypa ner i soffan med mat, filt och slutet på nya Harry Potter. Den var okej men absolut inte mer än så.

Nehej nu ska ja läsa lite SOU text eller om jag kanske ska skriva lite på uppgiften...
Mmm, nej det får bli läsa ikväll... Sov gott!!!






Sofie ställde upp på några härliga höstbilder...







Kommentarer
Jonna

Låter som en härlig prommis! :)

2009-10-22 @ 22:32:30
URL: http://jonnarosen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0