studentlivet

Livet som student är faktiskt ganska bra måste jag säga.
Visst man har den där känslan att man alltid borde plugga och man kan ju aldrig läsa för mycket som det heter.
Men lär man sig att lägga undan den känslan ibland vilket man måste för att orka så får man en väldigt behaglig tillvaro. Satt som sagt hela förmiddagen och pluggade till tentan idag, kom hem vid ca 13.00 tiden för lunch, somnade i soffan en sväng, åkte o städa några trappor, tagit en 40min power walk i snön med Sofie och nu är dte dags för o äta lite igen o sedan blir dte nog mer plugg med Sofie. Det är skönt o kunna styra lite själv över sina dagar. Inga 8-5 här inte, skönt när man kan ta dte lite när man vill...
Dock kan jag absolut inte hålla med dem som säger att studenter lever lyxliv och inte "arbetar" ca 40tim/vecka...
Jag vill nog säga att jag lägger ner nästan 40tim/vecka och ibland mer på mina studier.

Vilket fall så trivs jag med tillvaron just nu!

 En nöjd och glad student som strax efter denna bild somnade i soffan
 En hurtig student påväg ut i snön!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0