Ny vecka nya tag

Igår var det äntligen första advent, har längtat till julen och igår tog den fart på riktigt enligt mig.
Vi va så effektiva här hemma igår. Började dagen med att min lilla prins Bamse inte tyckte vi skulle sova längre vid strax före halv nio så då var det bara o ta på sig o ta en promenad, åt en mys frukost innan vi trampade upp på stan för att gå på julmarknad och bara njuta, dock va den på slottet mindre bra enligt oss och vi gick vidare till stallbacken men eftersom vi va uppe så tidigt så hade dne inte öppnat än. Så vi får ta Wadköping nästa helg istället! Trampade hem istället för o byta däck på Aurora, Daniel bytte däck, jag är så underbart glad att jag har en händig man som kan och vågar ta tag i sådana där saker, vad skulle jag göra utan honom? Uppskattar verkligen händighet hos en man =)

Hann med och ut o jogga en liten runda också, det är tyvärr inte allt för ofta som jag hinner träna nu för tiden så jag är yber glad när jag väl hinner. Kom hem o hade två missade samtal från syster och det hela slutade med att hon med man kom över på en fika, en fika bara vi fyra (fem med Bamse) det är inte ofta, mysigt var det verkligen, vi lyssnade på Winnerbäck och pratade.

När dte var dags för dem att gå hem trampade jag iväg till mormor en sväng för mer prat.
Och kvällen avslutades med att jag sprang upp och ner till tvättstugan, hatar o tvätta men nu är allt tvättat, skönt o ha det gjort!

Mellan allt detta hann jag pynta och fixa julfint hemma också, nu hänger det stjärnor, änglar och står stakar i fönstren, julduken är på och annat smått och gott Men, det finns fortfarande lite saker som jag tycker ska fram men det får vänta ett par veckor när den riktiga julen börjar närma sig... =)


Nu är det i alla fall dags för mig att ta mig iväg till skolan och de små barnen, sista veckan på VFU:n nu.
Hoppas få träna lite gym med Jonna i eftermiddag och senare är det promenad time med Sofie, vi går i hälsans tecken idag kan jag tro ;)

Ha en toppen dag!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0