Mys med Jonna

Igår kväll kom som sagt Jonna hit för vårat obligatoriska traditionella mys varje vecka.
Dock diss hon vår planerade power walk, för kallt. ;)
Men jag lagade till en, enligt mig om jag får säga det själv (och det får jag)riktigt mumsig köttgryta med fullkornsris. 



Ser det inte gott ut så säg!

Ingredienser!
Nötbitar
hela konserverade champinjoner (ölskar dessa)
morötter
bacon
syltlökar
köttbuljong
2 klyftor vitlök
salt och peppar
soya
och matlagningsgrädde

Prova går att variera massor och enligt mig så är grytor ett måste i vinter/höst. Det är något man ofta inte äter på sommaren men nu är det dags o ta fråm den kreativa sidan och låta maten ta lite tid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0