Nyttig

Ja som ja sagt förut försöker ja verkligen bli nyttigare o nu ska Jonna o jag tydligen deffa när ja kommer från spanien.
Piffa till oss inför summer 2009, hehe! Kanske kan behövas.
Vilket fall så fick ja in soppa på menyn denna vecka, skördesoppa alla pappa.
Denna soppa är ja uppväxt på, i stor sätt ALL lördagar ()spec då mamma jobbade) åt vi denna soppa.
Tur för mig att jag gillar soppa, men mina päron har alltid haft en förmåga att tjata ut mat när de väl kommit på något.
Kan fortfarande inte se varma paprikor med köttfärs i, ja vet att det typ är inne nu, men fy bubblan.
Har man växtupp på dem så nej tack!
Alla har säkert sådant som man inte kan äta längre för att det är så uttjatat så man spyr...

Vilket fall så har jag inte tröttnat på skördesoppa i alla fall, eller kan det vara så att jag nu börjar längta efter mamma o pappas mat  för att man inte längre får den lika ofta??
Förstå va bra man hade det förr... Man fick lunch i skolan o man fick middag hemma.
Man slapp handla o laga mat o planera o klura o fixa, ja gjorde inte nes frukost själv, det gjorde min underbara pappa.
Mm, ibland vill jag vara liten igen o bo hemma o bli ompysslad, dock är det inte alls samma sak o bo hemma nu...
Nu är man "vuxen" o känslan är inte alls densamma, tyvärr!!

Åter till soppan, mumsig blev den!
Fylld med potatis, morot, purjo, lök, palsternacka, kålrot o så vitlök...;)

 

Ibland är jag så nyttig... ;)
D tyckte dock att vi borde ha bacon i också, han vill att allt ska innehålla kött... typiskt män!!
Men idag är det hans dag o bestämma så idag blir det korvstroganof,
eller okej, det va ja som valde igen... thihi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0