Måndag

Igår var det måndag och dags för mig att leka städerska/sköterska...
Mormor opererade ögat igår så fick vara lite sköterska o hjälpa henne lite, men det har jag inget emot, städade även hela hennes lägenhet o tjänade lite pengar, så man kan nästan säga att jag jobbade lite igår!!
Blev en heldag med mormor, lunch från Grodan o senare kom Pernilla, Ebba o Bamse o fikade med oss.



Det som sedan skulle bli en promenad med Sandra förvandlades till något helt annat...
Eller ja ja hämtade Sandra för en promenad. Medan vi promenerade skulle Adam äntligen byta ljud o avgas grejen på Aurora, vi var ute o gick i ca en timma när vi kom tillbaka hade EN bult försvunnit... Jag följde Sandra en bit på hennes väg hem, när jag kom tillbaka efter ytterligare ca 30min så hade ½ bult till försvunnit! 
När jag o Maria o Casper åkte därifrån efter ytterligare en timme hade den sista bulten inte kommit bort än, o då hade det gått ca 2.45tim. Helt sjukt!! 
Kl nio träffade jag Bk för ett par glas vin o massa skvaller, Adam ringde mig vid ca 21.40.. Då hade han börjat satt fast allt, men vad händer då?? EN BULT GÅR AV!!! Hur kan detta hända??? 
Adams ord efter denna kväll: JAG HATAR DIN BIL!!! 
Alexandra: Nej då, ni har en hat kärlek, imorgon älskar du henne...
Adam: Nej, detta är bara HAT!!
 



Hoppas det går bättre idag så Aurora kan bli frisk snart, tycker inte om när hon inte är hemma där hon ska vara.
Nehej nu ska ja ta mig upp på stan en snabbis för o se om jag kan hitta några byxor o spela golf i...
Inte sååå sugen å¨o spela golf i långbyxor när solen strålar o det är 30+ ute...

Ha en underbar dag!!!
Nu ska ja ut o jobba på brännan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0