Onsdag

Dagen började med en liten joggingtur och bak av kladdkakemuffins... mums
Sen bar det av mot syster o Åsby för fika, lunch, lek o solning o bad i/vid poolen, sämre än så kan man ha det!



Vid 18.00 tiden trampade jag dock upp på stan för o möta Sandra. Bio time!!!
Jag har verkligen vart biosugen ett tag nu så när Sandra ville se Brüno så why not?? 
Hade ingen aning va dte var för film o det kansk eva tur det, hahaha det var det sjukaste filmen jag sett i HELA mitt liv. 
Men men det var bio och en mysig kväll, tyvärr inget vin eftersom det var fullt på alla serveringar så det spar vi till fredag! 

 

Till lunch hos syster fick vi en mumsig kasslergratäng

Ingredienser

Kassler
Champinjoner
Ost
Sparris
Bearnaisesås (pulver)
Ris

Skiva kasslern i bitar o lägg i botten på en ugnssäkerform, strö champinjoner o sparris över. Lägg sedan ett till lager med kassler o häll över såsen. Strö sist osten över allt o låt stå i ugnen i ca 200 grader tills osten fått fin färg, ca 20-30min. Koka riset enligt anvisningar och servera allt ihop med en sallad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0