Fredag = Semester

Idag är det Ds sista dag på jobbet före semestern, gissa om han är nöjd!!
Detta ska såklart firas, när han kommer hem drar vi ut på landet och börjar semestern med bad i poolen och ett glas vin, sämre kan man ju ha det!

Men först ska jag vara taxi, mormor o bamse ska till frissan, dock inte samma hade ju varit väldigt praktiskt om man slog ihop det hela, matte/husse o vovve kunde kilppa sig på samma ställe ihop, något o fundera på kanske??
Ska klämma in lite jobb och ett besök på systemet innan de två ska hämtas igen.
Undra om man skulle köpa lite smultronvin kanske?? Det är ju förbaskat gott...


När jag började denna blogg så var det en matblogg fylld av recept... Kanske skulle jag börja med det igen??
Varför inte, det är roligt med matlagning och bakning och ja tror många hade användning av det, vad jag hörde i alla fall...

Vi börjar idag o ser vad det blir av det hela...

Taco - pastagratäng

Pasta
Köttfärs
Taco kryddmix
Creme fraich
Tacosås (Medium)
Majs och/eller champinjoner, konserv. (kan uteslutas)
Ost

Koka pastan enligt anvisningar, stek köttfärsen och blanda i kyrddmixen enligt anvisningar på påsen.
När detta är klart blanda alla inredienser utom osten i en bunke. Häll sedan blandningen i en ugnsform strö osten över gratängen och grädda i mitten av ugnen. Ca 200 grader i ca 15-20min, eller tills gratängen fått fin färg.

En enkel och snabb rätt som passar lika bra till vardags som till helg.
Serveras med sallad och tacochips eller vitlöksbröd.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0