Ånnaboda

"Här kan man hoppa tror jag!!"



10.30 hämtade Daniel o jag Jens i lördags för att sedan åka hem till Maria o Adam, byta bil o dra vidare till Ånnaboda för en hel dag med fiske o grillning.
Eftersom jag är den som är såååå ordentlig o nykter av mig så fick jag äran att köra upp till Ånnaboda, fick köra Adams suckande volvo, kan ni förstå hur man orkar ha en bil som suckar varje gång man gasar eller gör något??
Tydligen var det coolt i alla fall. Påvägen upp får jag ovanstående kommentar av mina passagerare...
Med efterföljande "gasa gasa..." eftersom jag även är känd som rally-lally av mina vänner så va ja inte sen på o reagera, självklart gasar jag, o vi hoppar o alla jublar.
När hoppandet är slut hör vi ett raspande under bilen och Daniel konstaterar att det slår gnistor bakom bilen...
Ooops!!!



Japp en del av avgassystemet hade trillat bort och låg o släpade i marken under bilen i ca 130kr/tim...
Hahaha, bra Alex!!!

Men men förutom det och några små pikar från Daniel om min bilkörning så gick det bra o vi kom upp till Ånnaboda.
 (Förstår inte att alla har kommentarer om hur ja kör, ja är ju en av de få som verkligen kan köra bil!! ;)

Vi hade en mysig dag, fiskade gjorde alla utom jag som satt vid ett träd o mös o läste tidningar.
Enligt mig var grillningen av korv höjdpunkten. Har inte riktigt förstått dte där med o fiska, men men man får offra sig o följa med ibland när man har en man som älskar det, plus att ja fick en hel dag ute i naturen, we like!!

  
  Adam o Maria kan fixa spön dom...
 


Trevlig dag blev det i alla fall!
Tanken var att kvällen skulle spenderas hos Emma o Johan som hade fest, dock blir man väldigt trött av o va ute hela dagen. Så Daniel o ja bestämde att vi skulle äta o sedan mysa bara.
Vid 8 tiden cyklade vi upp på stan o åt på O´learys sen bar det hem för o titta på "Vi hade i alla fall tur med vädret igen".
En helt okej film, och mycket god mat åt vi på O´learys.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0