Söndag, vilodag?? näää

Söndag är egentligen en vilodag enligt traditioner, och eftersom jag egentligen borde vart bakis så hade en vilodag varit bra att ha. Men vem har tid med det såhär före jul??
Nepp vaknade ca 9.30 och då var det lite yrt i huvet men upp för frulle och lite piffning, dock blev det inte så mycket på det sista. Men strax därefter bar det av för att städa salongen och sedan vidare för att fixa klart mamma o pappas lägenhet med min underbara Maria! Vad skulle jag göra utan henne?? Utan henne kan jag säga att jag hade gått in i väggen för längesedan och tappat hakan också... =)
Ävn Sofie kom på besök o berättade om sina lördagsbravader, alltid trevligt med enn besök i städbestyren. Kom görna och hälsa på om ni har tid och lust!!! Det uppskattas =)

Vilket fall så städare vi o fejjade till kl va nästan 7 och sedan var vi klara och fick gå hem o äta potatismos i soffan. Eller i alla fall jag åt det, Maria blev ompysslad och bortskämd har jag hört ;)

Men nu är vi alla fall klara och har bara bamse-jätte-lokalen kvar, vi hoppas på att hinna den idag så det kan bli trappstädning och julbestyr för mig de sista dagarna innan jul och julbestyr för Marias del också. Det är mycket som ska hinnas med innan julen står för dörren. Men en skön sak o veta är att även om man inte hinner allt så blir det jul i alla fall!



Man måste fika när man städar!

 Het brud! Undra vem det är???



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0