Helgen som planerat

Helgen blev som planerad och br ablev den också.

Fredagen var som sagt sista dagen på min VFU. Var nära att tårarna kom när barnen sprang fram och kramades och frågade när vi skulle komma tillbaka. Får nog bli en liten påhälsning där i januari kan jag tänka. Härliga barn till tusen, önskar att alla kunde få träffa dom o höra deras charmiga och ur roliga kommentarer, hehe.

Eftermiddagen spenderade jag hos mormor, vi åt kinamat (vilket jag fick sota för på kvällen, verkar som jag inte tål kinamat =( ) Och så hjälpte jag henna o städa lägenheten. Både Daniel och jag var mer än mätta så det blev baugett, brieost och salami till kvällen och lite gott vin på det hela. Inte dåligt det må jag säga...



Mormor och jag väntar på att golvet ska torka ;)


Lördagen började mindre trevlig men blev en toppen dag trotts allt.
Efter mycket om och men så tog sig Daniel och jag upp på stan och spenderade hela dagen med att leta efter julklappar till hela familjen, och vi är nästan klara!! Vi avslutade dagen med att äta på Mcd, det sitter gott på min mage nu, haha. Gick hem till mamma och pappa som var barn och hundvakt för o prata lite, gick därifrån med men myklippta bebis prins Bamse. Han och jag åkte upp på stan för o hämta Anna vid bussen sen bar det av hem för en ultra mysig kväll i soffan för oss tre, ett stopp på coop för o köpa glass blev det också.
Det slutade med att vi åt pizza, glass o läsk och kollade på Robinson, hälsodagen fortsatte med andra ord... hahaha. Och även denna natt fick Alex sota för sina matval. Min mage är verkligen inte i form just nu, hoppas på en bättre natt efter idag då maten var varit bra än så länge, men kvällen är ju inte slut än... ;)
Ska nog hinna trycka i mig lite glass eller chips även ikväll ska vi se, får ju inte öta något sådan på hela veckan så det gäller ju o passa på...

 
 

Söndagen blev även den mycket bra. Började med en mysig frukost med lilla familjen (Daniel, jag o Bamse) sen när jag väl tagit mig i kragen efter mycket om och men så begav jag mig för att städa, va verkligen allt annat än sugen på det idag. Men jag tog mig iväg och rent blev det! Några timmar senare var Daniel och jag påväg till Wadköping för o kolla in julmarknaden och för o dricka glögg blev dock enbart det som köptes, inget annat som lockade oss, kanske var våra plånböcker trötta efter all shopping igår?? =)
Väl hemma blev det mat och mys på soffan och nu sitter vi och är sociala vid varsin dator.
Jag ska nog strax bege mig tillbaka till soffan eller om det får bli sängen medan jag kan tänka mig att Daniel kommer sitta ett tag till framför burken.

 

HA EN MYSIG KVÄLL!!
Tänd ljus och drick glögg...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0