Myskväll

Denna vecka som gått har jag känt mig totalt slut i kroppen och huvet, stressen för ALLT har varit ett faktum. Kände verkligen att jag behövde ta det lungt men hur lätt är det när man har 1000 saker o göra och man vill göra och hinna allt?? Har till o med kännt att min kropp börjat säga ifrån, därav blir det bara 4 träningspass denna vecka. Måste bli bättre på o lyssna på kroppen.

Jag är dock expert på två saker; 
*Ignorera kroppen och pressa den till bristningsgränsen
*Stressa upp mig för ALLT!!


Vilket fall, vi planerade in o ha en myskväll hemma igår. Fick till o med sällskap av min lilla älskling Bamse.
Som jag har saknat honom, att man kan älska någon så mycket. Vi lagade mat, mös alla tre och tittade på Slumdog millionär. har hört olika om den filmen men mest att det är den bästa filmen folk sett, men håller med Jonna, lite väl överskattad, helt okej film, men ingen direkt wow-känsla...


Nu har alla sovit gott och det är dags o ta tag i dagen, laga broccoli o bacon paj o kanske brownies o ta med till kräftskivan i Odensbacken som vi ska på i eftermiddag/kväll...


   


Fick tips av en kvinna på jobbet igår om en kycklinggratäng som vi lagade igår och den blev mycket god, nästa gång byter jag nog ut Bjarnen mot Curry istället...


Ingredienser ca 4port

Kycklingfilér 3-4st
Röd paprika 1st
Pasta
Champinjoner konserv
Bearnaisesås 2 påsar
Creme fraich ca 1dl
Ost


Koka pastan enligt anvisningarna, undertiden stek kyckling, paprika o champinjoner.
Rör iordning bearnaisesåsen när denna kokat upp rör i creme fraichen.
Varva pastan o kycklingen i en ugnsform häll över såsen och sist osten.
Tillaga ca 20min på ca 200grader, eller tills osten smätl och fått lite färg.
Servera med sallad!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0