Morotsmuffins

Blev så sugen på o baka morotsmuffins efter att Karin gjort det häromdagen...

Men som hon sa, det är så svårt med kladdet som ska vara ovanpå om man ska kunna förvara dem, men man vill ju inte vara utan det mumsiga kladdet heller...
Googlade lite på det hela och hittade ett recept som låter mer än bra enligt mig...
Har bakat dem idag, lätta och göra. Har dock inte smakat dem än så det kan jag tyvärr inte uttala mig om än.
Men troligen värda o prova, det handlar alltså om att man lägger "kladdet" i mitten av muffinsen istället för ovanpå.

Philadelphiafyllda morotsmuffins

2st ägg
2dl socker
2st morötter, medelstora finrivna
100g smält smör
2tsk kanel
1tsk malen kardemumma
2msk citronsaft
3.5dl vetemjöl
2tsk bakpulver

Fyllning

100g philadelphiaost (naturell)
2msk florsocker

1. sätt ugnen på 200 grader
2. Vispa ägg o socker pösigt. Blanda i resten av ingredienserna. Rör ihopp philadelphiaosten och florsockret till fyllningen. 
3. Häll smet i botten av stora muffinsformar av papper. Klicka i ostblandningen. Fyll upp med resterande smet så att formarna blir fulla.
4. Grädda mitt i ugnen ca 20 min.

(ca 8 st enligt receptet, jag fick ut 11st...)



Uppdatering 5/8-2009 kl12.16

Muffinsarna var mycket mycket goda, skulle dock kunna haft liite mer ostkladd i dem men mumsigt var det!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0