Mitt i veckan mys

Dagen började tiiiidigt idag redan 6.30 ringde klockan och jag rullade ur sängen för en morgonpromenad.
När man väl kommer upp ur sängen är det riktigt skönt, luften är underbar och dte är så tyst och lugnt så tidigt på morgonen. Blev en frukost och sedan iväg. Inte lite nervös var jag heller, det var dags för mitt livs första arbetsintervju idag! Tror dte gick bra, hon lät positiv i alla fall, det var på Uniflex för en vikariepool, för er som undrar! =)

Sedan fick jag dra runt på stan en stund innan Njoy öppnade, tränade lite gym hem piffa till mig så gott det gick i denna värme. Sommaren är tillbaka?? En god lunch på Njuta med Petra och Jonna blev det, jag kommer snart se ut som en bulgur sallad med kyckling, ätit det till lunch i 3 dagar nu... Dock på olika ställen alla dagar... Behöver jag säga att det är min favvo?? Att jag älskar kyckling o gärna då med curry?? Mums!

När jag kom hem tog jag mig lite njutningstid på gården, en bok och en kopp kaffe i solen...
Konstigt så länge som jag vart ledig nu så känner jag mig inte helt stressfri, känns som jag alltid har fullt upp, på gott och ont... Tror jag skulle behöva åka någonstans där det inte fanns något o se, ingen o träffa och inget o göra...
Men skulle jag klara det??

Dagen avslutades med en myskväll med syster och mamma, god mat och film här hemma.
Det blev broccoli och bacon paj med sallad och baugett och brieost och sedan morotsmuffins och te.
Vi såg "En shopaholics bekännelse", romantisk komedi när den är som bäst!!
Mycket värd att se!!



Men nu är det nog dags för sängen tror jag, har varit mycket idag och tror att jag ska kunna klämma in nästan lika mycket imorgon om jag inte minns fel... ;)

 

Paj!

Ingredienser till botten

1½dl grahamsmjöl
1½dl vetemjöl
100g smör (rums temp.)
3msk vatten

Knåda allt till en smidig deg och tryck ut i en pajform. Förgrädda ca 10min i 225grader.

Inredienser till fyllningen

ca 300g strimlad bacon (mängd efter smak)
ca 100g rå/frusen broccoli (mängd efter smak)
3st ägg
3dl mjölk
riven ost
salt och peppar

Stek baconen men låt dem inte få färg, tina broccolin om denna är fryst skär bort stammen.
Vispa ägg och mjölk, krydda detta med slat och peppar. När pajen är förgräddad fyll "skalet" med broccolin och baconen fint fördelat. häll över ägg och mjölkblandningen. Strö sist ost över så att det täcker pajen.
Grädda i ca 15min 225grader. Låt svalna några minuter före servering.
Serveras med sallad och gärna något gott bröd!






Kommentarer
Nat

Åh vilken underbar myskväll!

Precis så som jag skulle vilja ha det :)

Vi måste börja ha myskvällar du och jag i framtiden :-)

Kramar / Natalie

2009-08-06 @ 11:43:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0