Trippelmackor

Igår blev det en sväng till Daniel för lite Wiii (man blir beroende) efter lite spelande cyklade vi hem till mig i regnet.
Träffade Niklas för en pratstund i trappen, men magen kurrade lite så blev ganska snart dags för o göra mat.
Hittade ett recept tidigare i veckan som jag tyckte lät mumsigt, o vad händer då??
Jo receptnörd som jag är så måste jag ju prova.
Det är "tur" att mamma ska opereras snart,
hon har till 90% lovat att sortera alla mina recept då.
Hon sortera sina egna sist hon operera sig, verkar som en bra sak o göra då,
hon kan ju i alla fall inte göra något annat...

Men åter till kvällensrecept, Trippelmackor...

Vad behövs?
0,5 stpurjolök
600 gchampinioner, färska
1 paketbacon
1 msksmör
2 dllätt crème fraiche
2 krmpepparmix
12 stpolarkakor
4 sttomat, skivade
1 dlost, riven
2 krmcitronpeppar

TILLBEHÖR

1 paketsallad

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225°.
2. Ansa och hacka purjolök och svamp. Hacka bacon. Stek purjolök, svamp och bacon i het stekpanna med smör tills all vätska från svampen försvunnit. Häll upp blandningen i en skål och blanda med creme fraiche och pepparmix.
3. Lägg polarkakor på en plåt med bakplåtspapper. Varva röra och bröd i två lager. Avsluta med en tredje polarkaka överst.
4. Fördela tomat, ost och citronpeppar på kakorna.
5. Grädda mitt i ugnen ca 10 min tills osten fått fin färg. Halvera bröden och servera med sallad.






Kan verkligen rekomendera dessa mackor,
mycket mycket goda o vi kommer absolut göra de igen.
jag var dock inte så noga med mängden,
bara man vet vad som ska va i så är ju inte mängden så viktig... =)

(Missade o ta egen bild på maten...*dumt!*)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0