Minnet är bra men sjukt kort...

1. I söndags kom jag ut för o hämta min cykel vad märker jag???
DEN ÄR INTE DÄR!!!!! Ringer nästan galen till Daniel o berättar den hemska nyheten att någon har tagit min cykel.
Nästan elakt lugnt säger han att jag måste ha glömt den någon stans... Jag tappat bort Sixten?? Ye right!!!
Nej så är inte fallet, medan jag förklarar för honom börjar gå mot mormor.
När jag närmar mig Ica ser jag något bekant.... SIXTEN!!! 

Jag har med andra ord lämnat kvar Sixten utanför Ica i fredags när jag var o handlade!!
Hur kan man cykla till affären o sedan gå hem o inte komma på det senare, nej inte förrens i söndags när jag skulle använda honom. Suck!!


2. I måndags skulle ja träna efter jobbet, låser cykeln utanför tar mina grejer o går in.
Står i kön en stund får min biljett går upp o lägger in sakerna i skåpet o känner då att något saknas... Men vad??
Jo då jackan, får springa ut igen o jo visst där ligger den snällt i korgen, hur kan jag missa o ta med den???


3. Efter träningen tänkte jag mig boka en tvättid till veckan, när jag kommer ner får jag se att det har jag tydligen redan gjort, till i måndags, bra minne va??
Går i alla fall upp o plockar ihop tvätten o ska ta tvättmedlet med mig ner när jag märker att det är borta.
Vem har tagit mitt tvättmedel??? Har väl lämnat det på något bra ställe, går i alla fall ner till tvättstugan o visst där står det.  Fint o prydligt ställde jag det en vecka tidigare på bänken o där står det kvar i tvättstugan, o brevid ligger min tröja prydligt o väntar på mig o det har den gjort i en vecka. Hur kan jag inte ha saknat den???

VAD ÄR DET HÄR?????
VART HAR MITT MINNE O MITT FOKUS TAGIT VÄGEN???
HUR SKA JAG KUNNA BÖRJA PLUGGA???



Där stog han, stackars ensamma lilla Sixten...





 



Kommentarer
Carro

Moahahaha! Detta var det roligaste jag har läst på länge! Fy vad du är skoj! PUSS

2008-09-17 @ 08:16:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0