mat!?

Har inte haft en enda fredags känsla idag, var mer fredag för mig igår på något skumt sätt.
Men men fredag är det i alla fall. 
O i min familj har vi alltid ätit lite extra lyxig och/eller god mat på fredagar o lördagar o så vill jag ha det  nu också.
Har dock beslutångest idag, ska det bli hemmagjord pizza, sådan där stor i långpanna?? 
Eller ska vi slå till på fyllda lövbiffar o klyftpotatis?? 

Det är ju gått båda två... Men vad är man sugen på idag?? 
Lutar liiite liiite mer åt pizzan men det va så längesedan det blev lövbiff...
 O inte kan vi äta det andra imorgon heller för då ska vi ut o äta!!!
Lyxigt värre jag o mannen ska ta oss o fira lite ½år tänkte jag oss... ;) 
(Jo jag tänkte det till oss, hade han valt så kunde vi nog vart hemma men det är kul o gå ut o ibland får ja som jag vill.. thihi).


Är även sugen på o baka lite eget godis till ikväll, kanske lite daim o kanske lite choklad/müsli klumpar.
Men vi får se vad det blir...



Uppdatering kl. 19,10...

Nu har jobbet slutat för några timmar sedan o det är helt klart helg!!
Känns mucho skönt!

Blev en Chai med Eve på Grodan o sedan mötte jag Daniel för o inhandla mat för kvällen.
Blev så mycket som lövbiff med brie o potatisgratäng.
För ett tag sedan hittade vi den där färdiga som alla pratar om.
Bara o hälla i en form o in i ugnen o så klart, känns lite fusk enligt mig men den är ju så läskigt god.
Fick tips om o ha lite mer vitlök i o lite ost på vilket jag tänker prova idag.
Mums, sen har vi köpt smaskiga muffins o godis, hihi

Jo ja vet att jag tänkte bara men det hanns inte med riktigt o muffinsen har jag spanat på länge.
Har ju bestämt att inte baka nått innan vi flyttar, jag måste försöka bli av med det som finns i kylen o skafferiet o frysen...
Nehej nu ska ja se hur det går för mannen där borta i soffan som spelar nått nedrans bil spel på wii, ja vill spela sims innan det är dags för o laga mat...

Trevlig helg o kväll!!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0