Ordning & Reda

Eftersom jag var nykter i fredags så var man pigg i lördags!
Okej där tog jag i, jag rullade ur sängen vid 11 tiden, kan inte förstå att jag alltid är så trött.
Blev frukost i soffan framför Duck Tales (ovanligt för en helg hos oss?) men efter det tog vi tag i dagen!!

Vi begav oss ner till det hemska förrådet i källaren, rev o bar ut ALLT, gick igenom, packade ihop, slängde, sorterade, lyfte upp, lyfte ner o hade oss.
Men ett par timmar senare var det fint, städat o ordning i förrådet, alla tomma kartonger från förrådet o från lägenheten var kastade i återvinningen o jag hann till o med dammsuga o torka alla golv i lägenheten.
Lagom nöjd kände jag mig efter det.

Vi tog oss en promenad med Bamse i det underbara höstvädret, handlade lite mat o bara nöjt av solen.
Sen hem o laga mat o jag har kommit på en mysig grej, dricka vin när man lagar mat en lördag, det är inte helt dumt det du. Eller okej just grejen med o dricka von o laga mat känns så vuxen o mysig på något vis.
Det känns lyxigt =)
Blev absolut ingen avancerad mat men vi åt så magarna var gravida o efter det pressade vi ner lite godis, mådde nästan illa o gick o la oss tidigt. Hahah, livet som sambo??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0