Ett ryck

Ibland får jag sådana ryck så det inte är sant!

De har kommit ganska ofta de sista dagarna, trotts att jag var seg efter en mycket lyckad inflyttningsfest så passade jag på o handskura golvet i datarummet i söndags o även ugnen fick sig en omgång.

O inte blev det bättre idag,  tänkte tvätta men efetrsom det inte fanns någon tid kvar till oss så fick en bulldeg jäsa medan ja va ute o sprang. Så det blev bullar o Canneloni med taco smak.

Så morgondagens matlåda blir canneloni o ikväll blev det 2 mackor o smoothie.
För första gången i mitt liv har ja gjort en smoothie, det belv med vaniljyoggi, banan o jordgubbar man tror inte att det är så mastigt som det är. O mycket gott är det, nu vet jag att det går så du kan ingen stoppa mig!!! =)

   


Ps. imorgon ska ja se till o sno bilderna från inflyttningsfesten från min man så ska ni få se bilder från en hejdundrandes fest... ;)

Canneloni

1pkt färska lasagneplattor
ca 300g kött
en påse tacokrydda
ostsås
rivenost


Stek köttfärsen med tacokryddan. Rulla in ca 1msk köttfärs i varje lasagneplatta. 
Lägg dem i en smord form o häll ostsåsen över så att den täcker alla  cannelonis.
strö riven ost över o placera i mitten av ugnen ca 30min i 200grader.

klara att servera med en mumsig sallad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0