Fortsatt aktivitet?

Direkt efter jobbet igår åkte vi för o träna Skivstång/spin på friskis, det slutade med att det blev jag o Therese som tränade, på söndag ska jag skicka en packlista till Maria, haha!

Sedan blev det hem, fylla tvättmaskinerna o sedan blev det till o baka lite.
Blev en rabarber o kokoskaka, enligt Karro stön o pustande efter att hon fick ett par smakbitar så var den tydligen me än godkänd, haha. O jo enligt mig var den också mycket god!
Perfekt i sommar med lite kall vaniljsås eller vaniljglass till... Ett tips inför studenten kanske!




 

175 g smör, rumsvarmt
 2,5 dl strösocker
 3 st äggulor
4,5 dl vetemjö,
2,5 tsk bakpulver
1 tsk koriander, malen
(Jag hoppade över detta)
1 krm salt
1 dl mjölk
3 st äggvitor
500 g späda rabarber, skurna
0,5 dl kokosflingor


Gör så här

1 Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker vitt.
Tillsätt äggulorna och mjölet blandat med bakpulver, koriander och salt. Rör ner mjölken.

2 Vispa äggvitorna till tjockt fast skum i en ren och torr bunke.
Vänd ner i kaksmeten med en slickepott.

3 Bred ut smeten i den smorda och bröade formen. Fördela rabarbern över kaksmeten. Strö över kokosflingorna. Grädda kakan i nedre delen av ugnen, 40 minuter.

4 Låt kakan svalna och skär den i rutor.
Servera kakan med fluff-igt vispad Kelda wonderful van- illa (vaniljvisp) eller vaniljglass.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0