3 korn



Va bara tvungen o köpa Yoggi med 3 korn.
Funderat länge på vad detta är egentligen, för mig blev det hallon.

Det står att man ska bli mätt på den.
Åt den till frukost idag så kan inte uttala mig än om jag är extra mätt.
Men lite skum konsistens, jag är van vid yoggi 0,5% fett o den är lite mer rinnande.
det kan man inte säga om denna,
kändes nästan som en efterrätt yoggi trotts sina 1,5% fett.
O korn var det i den, men nog ville jag ha flingor i alla fall.

Så nu återstår bara o se om jag håller mig mätt på den fram till lunchen kl 13.00...
Spänningen är olidlig!

Har annars märkt att jag troligen är skapt på fel sätt.
De dagar jag kommer upp i tid, oftats, o hinner äta frukost,
de dagarna är de som jag är som mest hungrig o som mest sugen på allt möjligt.
De dagar det får bli en Varma Koppen framför datorn, då klarar jag mig utmärkt fram till
lunchen kl 13,00 o inte är ja speciellt hungrig senare heller...
Hur kan detta hända??









Kommentarer
Vem tror du :)

Ang. frukost och frukost! När du äter en ordentlig frukost så får du igång förbränningen i kroppen (tex. kroppen vågar att bygga upp sig igen efter nerbrytning (träning))och du blir därför hungrig på ett annat sätt eftersom det sätts igång ett gäng processer i kroppen än när du inte äter en ordentlig frukost, då kroppen ställer in sig på sparlåga och "sparar" på den lilla näring den fått eftersom den förbereder sig på dåliga tider. Typ så är det på ett ungefär :)

2008-03-18 @ 14:26:31
Anna

Jag åt nån billigare Netto-vatiant på yoghurt med korn för ett tag sen... mysko var det!

Vi får ses snart, jag ska till Örebro en månad nu..
Kram!

2008-03-20 @ 09:11:50
URL: http://nanannan.blogg.se
Anna

Jag åt nån billigare Netto-vatiant på yoghurt med korn för ett tag sen... mysko var det!

Vi får ses snart, jag ska till Örebro en månad nu..
Kram!

2008-03-20 @ 09:12:20
URL: http://nanannan.blogg.se
Anna

Oj, två ggr, mysko det med... ;)

2008-03-20 @ 09:13:12
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0