Bitter

När jag var liten fick jag lära mig att man
'' ska behandla andra som man själv vill bli behandlad''.
Jag är troligen naiv, men jag litar på folk tills de visar motsatse.
Säger jag något till någon så menar jag det, annars skulle jag inte säga det.
Jag tycker att man ska ge alla en andra chans, o en del ska man ge flera chanser...
(jag är nog speciallist på att ge folk många nya chanser, iof)
Alla kan göra o säga fel saker ibland, vi är inte mer än människor.

Men nu är jag så förbaskat trött på alla oärliga människor.
Folk som hittar på att man har sagt saker.
Folk som utnyttjar en.
Folk som inte menar vad de säger.

Jag avskyr o känna mig unyttjad.

Som jag sa till Karro i helgen:

Nu har ja träffat så många svin så nu kan det inte finnas några kvar!

Skärpning, säg vad ni tycker o tänker istället, sluta såra o gör andra människor illa.
Va bara ärliga, självklart får man använda vita lögner vid tillfällen o
 jag säger inte att jag inte gör det ibland.
Men jag skulle aldrig såra någon genom o hitta på saker.

Snart blir jag en bitter nucka som sitter i ett hörn o inte pratar med någon!




Kommentarer
Karolina

Haha, men nucka är något bra har jag förstått! I löööööv beeing a nucka ;)

2008-01-28 @ 12:22:49
URL: http://karolinas.blogg.se
eve

ja e redan en bitter nucka.välkommen.

2008-01-28 @ 15:35:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0