Konferens i Fiskeboda

                                          Stulen bild av Helene

Fredag till lördag var Egeryds på konferens/kick-off i Fiskeboda.
Det va underbart fint i Fiskeboda, har aldrig vart där innan men så vackert.
Verkligen Sverige från sin bästa sida.

Vi konferensade på dagen o vid 3 tiden samlades vi för o leka medeltiden.
Alla fick svira om till medeltidakläder o alla fick ett nytt namn, mitt blev Bele.
Här ovanför ser ni nästan hela sällskapet.

Vi blev indelade i tre matgrupper, en grupp bakade bröd o gjorde smör,
en grupp gjorde gryta på lamm o grönsaker, de gjorde även äpplesoppa o te.
Min grupp fick laga lax o grönsaker, i en gropp i marken. 
Laxen o brödet var mina favoriter, lammet smakade lite upp enligt mig o äpplesoppan såg ut som nån mått lite illa. 
(Nej så får man egentligen inte säga... Men det ä rju min blogg så jag får... ;)

   

  
Händiga kvinnor kan själva... ;)

   
   
   
   

Det va en mysig o annorlunda Konferens o tyvärr min sista med Egeryds... (snyft...)






Kommentarer
karolina

haha, Per ser verkligen ut som han är från medeltiden

2008-09-01 @ 12:05:23
URL: http://karolinas.blogg.se/
eve

haha,va gölliga ni va alla!medeltida skogsmullar!

2008-09-01 @ 15:18:45
natalie

haha, fiskeboda, där var jag och min klass i trean.

Det var verkligen det värsta lägret jag varit med om.

Vi gjorde svinkött i ett hål i marken som ingen ville äta, smöret smakade grädde och det var det enda man åt tills man mådde jätte illa. smör och bröd :P



men kul att se att du hade roligt ganska många år senare iaf =)

2008-09-24 @ 22:53:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0