Jag är blind

Idag var jag på provtagning inför läkarundersökningen som jag ska på om några veckor.
Det är något som vi gör på jobbet vart annat år.
Sköterskan tog massa prover, hörsel, syn, längd,vikt, EKG, osv
Hon tog massa blod från mej o jag som hatar o bli stucken, o nu är ja blå i armvecket.
köterskan va så snäll o berätta för mig att hon stack fel, hon trodde hon hade kommit rakt igenom kärlet eller va det nu är de sticker i, så hon fick "gröpa" runt lite i min arm. 
Men tillslut fick hon ut blod.  
Det slutade med att jag fick veta att jag hör bra, ja har krymt 1cm (nu 163cm) och det värsta av allt.
Jag är snart B L I N D!!!

Jag såg knappt nått när hon kollade synen, pinsamt, jag får absolut inte köra bil utan glasögon o jag måste gå till en optiker o skaffa glasögon som jag kan ha hel tiden.
Har haft lasögon sen jag gick i 7an, men hallå, jag vill inte ha glasögon hela tiden! 
Ska kanske ta tag i det där efter jul, tidigast, kanske prova linser, men så läskigt att pilla i ögat ju...
Suck!!! 

image472


Är det såhär ja ska se ut resten av mitt liv????




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0