Armlös, Benlös, Makalös...

Mikael Andersson är en stor människa i en liten kropp. Han föddes utan armar och ben. I dag har han fru och barn, eget företag, kör bil och ringer i mobiltelefon, reser runt Sverige med flyg, tåg och bil och håller föreläsningar. Mikael Andersson har mycket att lära ut om vilja och möjligheter.

Igår blev flickorna här på Egeryds kontoret bjuda på middag o föreläsning.

Vi va först o åt super mumsig mat på Harry's o sen gick
vi vidare till Stora Hotellet för o lyssna på Mikael Andersson.
Han föddes utan armar o ben o läkarna trodde inte ens
att han skulle kunna lära sig sitta själv.
Nu jobbar han o har familj o barn o allt.
Verkligen en stor inspration, vill man så kan man.

Han gav oss ett par tips.
* Prova en hel dag o göra allt utan att använda armar o händer...
* Prova att jobba med datamusen med vänster fot en hel dag...


Detta är några saker som vi ser som nästan omöjliga,
men han ser det som sin vardag.

Läs mer om honom här o har ni möjlighet gå o lysssna.

Det va en otroligt trevlig o rolig kväll.
Jag är lycklig som har så härliga kollegor.
Känns mer som o gå ut med vänner än med kollegor.
Mycket skratt o bus blir det.

O snart är det dags igen!






Kommentarer
www.karolinas.blogg.se

Så nu sitter du på jobbet och använder fötterna som händer?

2007-10-30 @ 10:42:32
URL: http://karolinas.blogg.se
''Lally''

Yes! Du skulle se mig..;)

2007-10-30 @ 11:48:04
Anna

Visst, han är grym... Men jag blir nästan stressad. Kan han så har jag verkligen inga ursäkter för att inte kunna nåt. Lite småjobbigt att vara så himla perfekt som jag är... ;)

2007-11-06 @ 19:25:48
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0