Välkommen fredag...

Ojoj, veckan går så fort, hinner verkligen inte med, skulle önska man hade i alla fall några kvällar till i veckan, men det är kanske bra att tiden går fort,det betyder nog att man har roligt eller vad brukar man säga?
I veckan har det blivit mest jobb o träning, ja va fasen ha ja gjort mer?
Haha, tror inte det har blivit nått mer...
Helgen hoppas jag blir bra, relativt lugn hoppas jag!

Ikväll har jag tänkt mig en lugn kväll, men först blir det nog o ut o springa lite eller kanske en lång promenad.. Lutar mest åt en promenad...
Har fått nått så så fort jag tränar o börjar få upp lite flås så får ja som ett lock i halsen känns nästan som att halsen är för liten o ja inte får ner någon luft...
Så irriterande! Hoppas verkligen det är något som går över snart, jag vill ju kunna ge 100% när ja tränar...
Dumt så dumt!

Har även tänkt mig att göra fattiga riddare ikväll som fredags mys, har vart sugen på det hela veckan, inte ätit det sedan ja va liten, det är ju lite barnmat... haha!
Men mumsigt är det...
O det kan man väl få unna sig om man rör lite på sig innan...;o) 
Såg att de skulle visa Chokolat på tv ikväll, en av mina favvo filmer, så det blir nog att mysa upp sig i soffan... *L*

Imorgon ska Eve o jag ha melodifestival mys vi ska laga mat,
dricka vin o drinkar o bara mysa... 
Så får vi se om vi går ut o skakar rumpa sen så vi kan äta bakis frulle på söndag.. vilket är vårt mål med denna helg! Haha, vi är så knäppa,
men vi har kommit på den perfekta bakis frullen...
En buffé frulle, amerikanska pannkakor, äggröra, rostatbröd, te.. mm
Mmm... låter det inte lovely?  läääängtar!
Men först lutar det åt att syster o jag drar oss upp till 10.00 passet då det ska vara slager special, man måste ju ladda från början..*L*

Fattiga riddare
4 portioner

3 ägg
3 dl mjölk
2 krm salt
8 skivor vitt bröd, inte färskt
2 msk smör/margarin

Till servering:
Bregott, lönnsirap eller kanel och socker (eller sylt)

Vispa ihop ägg och mjölk, salta. Doppa bröden i äggblandningen. Bröden ska suga åt sig ordentligt på båda sidor. Stek dem i smör/margarin på medelstark värme 2-3 minuter per sida. Servera med en klick Bregott som smälter ner, ringla över lönnsirap eller strö över kanel och socker.


image187



Uppdatering!

Kan meddela att min lugna o sköna kväll blev helt som bortspolad,
helt plötsligt så fick jag natt gäst inatt!
Han heter Ludvig är 8år, pratar massor, vaknar senast 7.00 o är min systers son...
Ja va ska man säga när lillkillen ringer o frågar:
-''Hej det är Ludvig, får jag sova hos dig fredag - lördag?''
Vart tog min sovmorgon vägen? Åhå!
Jaja, då blir det nog en löprunda om jag ska klara det där, haha!
Nej men dte blir nog mysigt, men film myset o allt kan ja ju glömma...
Verkar som det blir o ställa sig o göra pizzarullar, titta på Talang 2007 eller
ev. hyra nån film...
Blir nog bra det med...  (Hoppas jag!)


Kommentarer
Linn

Hihi, så du blir barnvakt ikväll? Så sött! Jag saknar lite den tiden. Finns ingen söt liten pojke/flicka som vill bli passad av mig längre..
Schlagerkväll tycker jag låter toppen! Jag och mina girls planerar somewhat the same. Får vi se lite bilder på söndag/måndag kväll då? Hoppas. :) KRAM!

2007-05-11 @ 09:38:34
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0