Smått o gott...

Idag är dte riktigt seegt väder ute, vart ute o sprungit i regnet idag,, usch!
Ätit lunch på stan med Karro (kycklingsallad med couscous...),
o ikväll blir det bio, nya Beck...
Men först klurar jag på o baka lite muffins,
kanske med hallon o kanske till o med lite choklad i...
Ja det låter bra tycker jag... =)

Har ni provat Sesamkakor, sojabönor rostade o saltade, sojabönor med smak av lök o vitlök, solkroskärnor eller solroskärnor med smak av barbeque..?? Alla är underbara, men jag föredrar Risenta:s, provat några andra märken men de är inte alls lika goda... Prova!


image200image201
image203image202

Detta recept låter väl smask?
Det får det nog bli, hade tänkt mig vitchoklad men mörk funkar ju det med... ;)
Sommrigt!

Hallon & Chokladmuffins
12-14st

150 g margarin
2 dl socker
2 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
100 g hackad mörk choklad
2-3 dl hallon

Sätt ugnen på 175°C. Vispa margarinet och sockret poröst.
Tillsätt äggen. Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Tillsätt de torra ingredienserna följt av mjölken i äggblandningen.
Häll därefter i den hackade chokladen och hallonen,
och rör så att de blir jämt fördelade i smeten.
Häll upp smeten i formar och grädda muffinsen i 25-30 minuter.

image204


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0