Kladdiga chokladmuffins...

FÖRLÅT!


Har helt glömt o ge er receptet på de kladdiga chokladmuffinsen som jag bakade i helgen, helt otroligt sjukt goda, både nybakade o någon dag gammla...
Ah, de är att dö för kan man nästan säga...
Ojojoj, o så enkla, det är det jag älskar med muffins.
De passar vid alla tillfällen,de är enkla, de är jätte bra o tina upp ur frysen, det går o variera med olika smaker, de går o servera som de är, med glass, med frukt, eller göra dem till små bakelser osv.
Det är nog en av mina favoriter att baka, fast mmm.. nej jag kan inte välja,
jag älskar o baka!
Men måste hitta nån eller några som kan komma o äta lite,
 nu börjar det bli mycket i frysen igen,
kanske dags o tvinga på päronen lite igen, brukar i o för sig inte vara så svårt... ;P
Vilket fall här ska ni få det sjukt goda receptet...
Lycka till, o skyll inte på mig om ni inte kan sluta äta...


Kladdiga chokladmuffins

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin eller smör
20 rutor mörk blockchoklad

Smält fettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker vitt och poröst. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt och vaniljsocker. Häll upp i formar och grädda i 200°C 10-15 min i mitten av ugnen. När de är gräddade, lägg en ruta blockchoklad på varje muffins och låt smälta. När chokladen smält "peta" lite med en sked så den sprider ut sig en aning, ÄT!

image214


Kommentarer
Johanna

Åhhh va gott det ser ut! För några dar sen så åt jag 1/4 kladdkaka...:/ inte så bra men gott var det!

2007-05-30 @ 20:05:10
URL: http://johannahs.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0