Dålig...

Usch vad dålig jag har vart på sista tiden på att prova nya saker...
Bakar samma saker, lagar samma mat, usch...
Men det är inte så kul o prova massa nya saker själv ju...
Måste införskaffa en mixer/matberedare så jag kan göra egna soppor..
Soppor är så gott... Spec. om man har nybakat bröd till..
Men som jag nämnt i ett annat inlägg så håller jag min mest till hårtbröd, vilket är super gott, ibland godare än mjukt.

Hittade ett bröd som jag nog ska prova i helgen, eller mm kanske när jag får tid,
 vilket fall lät det gott...

Frukost scones

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
50 g smör
250 g Keso +fiber cottage cheese

Sätt ugnen på 250°. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Skär smöret i små bitar och finfördela det i mjölblandningen. Tillsätt cottage cheese. Arbeta snabbt ihop till en jämn deg. Dela degen i 4 bitar och forma till runda platta bullar. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen ca 15 min. Servera med marmelad eller ost.

image224


De lät inte så tokiga tyckte jag, nån som är sugen på o göra mig sällskap?
En kopp te kanske? *L*

I fredags var karro hemma hos mig o vi åt lite, så trevligt med mat sällskap...
Hon kom med en mycket bra idee...
Det va enkelt o smarrigt, precis som jag vill ha det... ;)
Vi kokade Tortellini o till det värmde vi lite wokgrönsaker.
Grönsakerna blandade vi med creme fraich o soya o lite citronpeppar...
Mucho gott måste jag säga!
Ska se om det blir något liknande snart... Kan tänka mig att dte passar bra till nudlar, couscosu eller pasta eller liknande. Säkert bra i matlåda också...*L*

Sjukt shopping sugen just nu,
hoppas på att lite shopping blir inkluderad i helgens sthlm resa...
Nehej åter till Dhw... Me like...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0