Våren är här!

image40
 

Våren är här!!!

Ja det kände jag allt när jag nyss va ute med Bamse, solen skiner, himmlen är blå o det känns i hela luften!
Wwweeiii... Leendet blir direkt stort, allt känns så mycket lättare när man vet att snart, snart så är det slut på vantar o halsdukar, o ikväll ska jag allt hem till mamma o pappa o hämta min cykel.
Ja nu attan är det dags o börja cykla till jobbet, har slö åkt länge nog nu...
Dagens extra motion, behövs, saknar min lilla sixten!
image42

Har hittat ett typiskt vår-recept som i alla fall jag Måste prova, kommer säkert passa perfekt på alla picknikar som man snart kan ha...
Åhå, vad jag längtar tills man kan sitta ute på en filt o äta, o till alla grillfester man kan o ska ha...
Allt blir ju så underbar lätt på våren o sommaren!
Vi går en underbar tid tillmötes!!


Blåbärs o lime muffins!

2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3 1/2 dl vetemjöl
1 dl mjölk/fil/yoghurt
1/2-1 dl flytande margarin
1/2-1 dl kokosflingor
Skal från 1 lime
1-1 1/2 dl blåbär


Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl. Blanda lite snabbt med elvispen. Tillsätt mjölk och margarin, blanda igen. Tillsätt smaksättarna och vänd ner detta med en slev. Portionera ut i formar och grädda mitt i ugnen på 225°C ca 15 min (kontrollera med sticka).
Låter det inte läskande o smaskigt??

image43



Glad vår på er!!
 Sunny 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0