Tonfisk...

Jag hörde en gångnågon som sa att tränar man mycket så är det bra att äta tonfisk...
Nu verkar det ju som att jag har börjat träna ganska mycket...
Om jag får säga det själv i alla fall, måndag, tisdag, torsdag o söndag på Friskis & Svettis o sen fredag på jobb-gymmet, långa promenader o nån spring runda då o då o lite cykel till jobbet...
Ja det blir lite lagom, vilket fall har jag märkt att, att äta ordentligt är mycket viktigt...
Så som sagt jag har tänkt till lite på det här med just tonfisk eftersom det skulle vara så bra...
Jag har ingen direkt åsikt om tonfisk, vet inte om jag tycker det är gott eller inte...
Har aldrig direkt ätit det förr, eller jod et är klart man har, men har alltid blivit intalad att varm tonfisk är äcklig (mamma tycker det) o att man inte ska äta tonfisk eller kyckling ute för det är mycket bakterier i det...
Men som sagt, det ska ju vara så bra när man tränat...
Funderade på vad jag skulle göra med den bara?
Varm macka? mm nee...
I sallad?? Nee gillar inte sallad på vintern...
Vad?
Så kom min syster med den underbara berättelsen om deras förfest mat när hon o hennes kompisar var unga...
O gissa, den innehöll tonfisk, jag provade denna o upptäckte att det va/är riktigt gott, detta var både smidigt o super gott att göra...
(Vi pratar nu tonfisk på burk, för färsk är ju underbart...)

Tycker att ni ska prova detta, även om ni inte tränar mycket eller alls så är detta underbart i alla fall, o funkar super i matlåda... ;o)


Tonfisk o pasta...

½ Purjolök
1 burk majskorn
1 burk Tonfisk
1 burk creme fraich
salt och pesta

Koka fullkorns pasta enligt anvisningarna på paketet.
Medan pastan kokar fixar du till såsen... 
Strimla purjon o blanda den med de övriga ingredienserna i en kastrull.
Låt det hela små koka några minuter o krydda efter smak.
Klart att servera med lite sallad o en hård ost macka kanske?


image63

Träna lugnt (men ordentligt) o se till att ät ordentligt, men lova att unna dig något gott, ofta... *L*



Kommentarer
masken

ja den e go den där tonfiskröran! =)
träning fyra dagar i veckan plus fredags.gym plus promenader, lite lagom!?haha, o ja som tycker det är lite lagom med träning en gång i veckan..hehe!!

2007-03-22 @ 19:10:52
Linn

Jeez! Vad du tränar, människa! Glöm inte att ta hand om dig själv, men det gör du nog inte. :) Tonfisk måste man nog "trolla" lite med, för att det ska smaka något speciellt.

2007-03-24 @ 00:46:13
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0