Stuvade...

Stuvade makaroner är så underbart gott ibalnd, man ska inte äta det för ofta, men ibland.. mmm
Men jag har aldrig fått till dem något bra, men nu har jag lärt mig, en kollega gav mig ett ''fusk'' recept...
Weeii.. så igår kväll blev det stuvade makaroner o köttbullar så underbart gott...
Dessvärre hann jag inte göra egna köttbullar så det fick bli färdiga, men snart ska ja göra egna o sen stuvade makisar till... =)


Stuvade makaroner
4port

280g (6dl) Gammeldags ideal makaroner.
2liter vatten
2tsk salt

3msk mjöl
5dl mjölk
1msk margarin
salt o peppar

Börja med att koka makaronerna i det saltade vattnet ca 7min.
Häll av vattnet o låt makaronerna rinna av, häll tillbaka dem i kastrullen
 o sätt ett lock över så de håller sig varma.

Vispa ut mjölet i lite (ca2dl)  av mjölken till en slät redning.
Koka försiktigt upp resten av mjölken med margarinet.
Häll sedan i redningen o låt detta försiktigt koka upp o låt småkoka 3-5min.
Rör då o då.

Blanda sedan försiktigt i makaronerna o rör om.
krydda med salt o peppar efter smak.

Servera med, köttbullar, korv, stekt fläsk eller något annat passande!

image38





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0