Snart är det Påsk!

Inte är det långt kvar tills alla kycklingar ska fram...
Men ska jag vara ärlig, känns påsken lite onödig, jag vet inte, är det bara jag?
Kan ju hoppas på att man får nån söt liten påskpresent eller lite godis i alla fall...
image61

Men något speciellt ska man väl kanske göra till påsk i alla fall...
Måste nog måla nått litet ägg vilket är lite av en tradition, får väl bjuda hem någon som kan äta målade ägg med mej, eller så får jag ta med till mormor.. *L*

Men något litet godis hade jag i alla fall tänkt göra, hittade dessa söta små Amerikanska risgodisarna som lät både goda o enkla att göra, så de ska jag nog prova på...
Vilket ni kanske också vill...
Sen kanske jag ska ta tag i o göra den där tårtan som jag fudnerat på så länge...
Antingen en fiin grädd tårta nu med små marsipan kycklingar på kanske??
Eller så en chokladbolls tårta... mmm... Ja, vilken det än blir o om det blir någon så lovar jag att berätta!

Amerikanska risgodisar
ca 40st

75 g smör
280 g marshmallows
3 1/2 dl kokosflingor
6 dl rice krispies eller puffat ris
1 1/2 dl salta cashew- eller jordnötter (dessa ska jag nog strunta i...)

Smält smöret i en rymlig, vid och tjockbottnad kastrull. Rör ner marshmallows och låt smälta på medelvärme under omrörning. Lyft kastrullen från värmen och rör ner övriga ingredienser. Täck en liten långpanna med bakplåtspapper och häll upp massan. Lägg ett bakplåtspapper över eller fukta händerna med lite vatten och tryck ut massan till en 2-3 cm tjock kaka. Låt kallna. Skär i rutor.


image62
Låter ganska enkelt o gott va?
Hör gärna av er om ni provar så jag får veta hur det gick för er!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0