Onyttigt men såå mumsigt!

Denna vecka har varit mycket o fullt upp därför har det inte blivit så mycket bloggande...
Skulle ha jobbat ikväll men icke att det gick att komma in på jobbets sida, illa illa...
Men då får ja lite tid att blogga så det är ju bra på sätt o vis!

Fick ett recept av min syster på en underbart god kaka men sååå onyttig, men ibland så får man ju vara det också!
Lätt o snabb va den o göra, så absolut ett måste o prova!

Formkakor med choklad

300g smält margarin
3dl havregryn
1ägg
3dl socker
5dl mjöl
4tsk bakpulver


Rör ihop detta med en gaffel o lägg lagom mycket i formar, liknade muffinsformar.
Grädda i ca 9min i 200C.
Medan de gräddas fixar du till chokladsåsen.


150g margarin
2msk kakao
1dl grädde
2dl socker
1msk mjöl


Låt detta små koka upp i en kastrull o rör om tills det blir likt en chokladsås.

När kakorna tas ut efter 9min använder du en tesked o gör små ''hål'' i mitten av kakan (ej till botten).
Fyll hålet med chokladsåsen, ca 1½msk i varje kaka.
Grädda sedan i 4-5min igen.
Låt svalna, går bra att frysa!


image39

Lycka till, lovar att det snart kommer fler recept både för bak o mat...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0