Lördag!

Idag tog jag o min älsklings bebis Bamse o åkte till Karlslund o gick en låång promenad, vi avslutade med en liten ½ långis i stadsparklen när vi kom hem...
Efter detta får jag knappt med mej min lilla gubbe ut, han har troligen träningsvärk eftersom det blev en lång timmes promenad igår också, stackarn är inte van vid så mycket motion...
image48image49

Annars har det inte hänt så mycket idag, vart o pratat o myst lite hos mormor det är nog det enda, vart lite seg efter att Linnea o jagva ute igår la oss 3.00 o blev väckt 9.00 (men låg o halv sussa till 10.00) av Linnea, förvånande nog var jag ganska pigg o bestämde mig för o gå upp...
Men detta resulterade i att jag har vart seg hela dagen.
Just nu sitter jag o väntar på att Karro ska ringa o säga om hon vill gå på festivalen med mej i så fall är det dags o piffa till sig lite, annars blir dte nog en lugn o skön hemma kväll med lite gammla filmer hade jag tänkt, Top Gun, Grease ja något åt det hållet o kanske kanske lyxa med lite godis... Låter inte helt fel...
Men vore väldigt roligt o få träffa min lilla ängel, saknar henne!
Men vi får se hur det blir...

Gjorde för övrigt en super smaskig drink till Linnea o mej igår, ja tro det eller ej, jag kan inte bara baka o laga mat jag kan blanda drinkar också... ;o) Hehe...
Som så många säger, man blir såå full när du är i närheten Alex... hehe, låter bra det va!

Men men så här gjorde jag iaf.

Alex special! (Fint namn va?)
2st drinkar

2st höga glas
2st fina/söta sugrör/drinkpinnar
1pkt lättdryck Hallon o Persika
Vodka
Minneralvatten med citron smak
Frysta bär hallon/blåbär
2st skivor lime
Is

Ta ca 1½cm vodka i båda glasen, dela upp hela lättdrycken o häll på lika mycket. 
fyll sedan upp med minneralvattnet. 
Ha lagom mängd bär i glasen (så det ser fint ut). 
Skär ett snitt i lime skivorna o sätt dem på glasens kanter så att de sticker ner i glaset lite. 
Stoppa i sugröret/drinkpinnen o isen. 
Dags att servera!!
En mycket enkel o mycket läskande drink! 
(Har tyvärr ingen bild, men den blir även mycket mycket fin!)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0