Knäpp?

Idag gick jag upp 5.30 (frivilligt) för att träna...
Per kom o hämta mig 5.50 o så drog vi iväg till jobbet för o springa lite på löpbandet... 
Mer exakt 5km blev det, på person rekord... yay! 31min...
Känns bra inför vårruset, nu vet jag ju att jag klarar det i alla fall.. hehe...
Kan förstå att ganska många tycker att man är knäpp när man gör något sådan som att träna innan jobbet trotts att man börjar 7.00...
Men det är ganska skönt, bara man kommer igång...
Man är lixom slut i kroppen o det är nästan skönt o sitta hela dagen då.. *L*
Men främst av allt... Man har gjort det! Nu kan man dega hela kvällen om man vill... 
 Treadmill 

O nu är det ju snart helg också (7½tim kvar), o lönehelg! 
Då måste det väl hända något extra kul va? 
Vi får hoppas på det, har en känsla att detta kommer bli en mycket bra helg! 
Ikväll hoppas jag på att få bli bjuden på mat hemma hos päronen, för då kan jag passa på att även färga mina svarta jeans *hoppas*.
Sen imrogon blir det nog en joggingrunda eller en rask promenad på morgonen, beror på vädret (dåligt=jogging bra=promenad). Sen tänkte jag gå en sväng på stan, bara gå o ströva i förhoppningsvis det fina vädret o bara njuta av att vara ledig... 
O så klart ska jag sooova! 
Sen senare, ska Eve o jag äta sushi (mums) o mysa på bio o sen hoppas vi på o orka ta en drink på nå mysigt hak, o kanske avsluta natten med lite "fylle mat" o fylle "glass"...
Finns det bättre mat?? *L*
På söndag blir det lugnt, träning, vila, bara njuta!!!
Som sagt det känns som det blir en bra helg...
Funderar på ikväll, Om jag ska till päronen, o baka en morotskaka som jag hittat,
låter smaskig... Vad tror ni? Lite lyx på fredagen måste man väl ha?? 

Morotskaka
4port

2 ägg
2dl socker
3dl morötter
2dl solrosolja
2dl vetemjöl
0,5tsk bikarbonat
1tsk kanel
2tsk vaniljsocker
30g smör
50g mjukost
0,5dl flosocker

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägget o sockret fluffigt.
3. Riv morötterna, ca 3st, grovt o rör ner dem o oljan i äggsmeten.
4. Blanda alla torra
(1tsk vaniljsocker) ingredienser och vänd ner i äggsmeten.
    Häll smeten i en smörad o ev. bröad form (gärna en form med löstagbara kanter).
   Sätt in i ugnen o grädda ca 35min.
Glasyren
5. Smöret ska vara rumstempererat, alltså mjukt, när man blandar ihop det med mjukosten.
6. Rör sedan i florsockret och 1tsk vaniljsocker och bred på kakan när den svalnat.


Garnera kakan med fina bär eller lite lime/citron, eller något annat fint!
image64

Trevlig helg!!
(Hörs säkert mer under helegn...*L*)


Kommentarer
Linn

Carrotcake är faktiskt bland det bästa jag vet! :D

2007-03-24 @ 00:44:49
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0