Chokladbollar?

Få väl lov o kalla det chokladbollar då, fast jag är uppväxt med ett helt annat namn på dessa mumsiga små..........mumsbitar helt enkelt.. hihi...
Man känner sig verkligen som ett barn när man bakar dem, men ack så mumsiga de är, kanske skulle man ta o baka lite ''chokladbollar'' med barnen ikväll (inte mina (har inga) utan systers). 
Mmm.. det tåls att tänkas på, Ebba föknippar ju redan mig med bak så *ler*

100g smör
1dl socker
3dl havregryn
2msk kakao
1tsk vaniljsocker
2msk kokt starkt kaffe (om man vill)
Pärlsocker/kokos flingor


Knåda ihop alla ingredienserna till en bra smet.
Rulla sedan små fina bollar som sedan rullas i sockret/kokosen.
Ställ sedan in dem en stund i kylen innan servering eller servera direkt!
(Själv tycker jag de är godast kalla)


image34

Perfekt om man ska ha fika eller bara vill ha något mumsigt en kväll, fort går det o man får barnasinnet tillbaka. O helt onyttigt kan det väl inte vara? Det är ju havregryn i... ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0