Skansen med Kostymen...

Inte fick jag sova ut i lördags heller,
sjukt trött sega jag mig upp ur sängen 6.15 en lördag, suck!
Men det va inte så jätte svårt o komma upp iof, flr jag visste vad som väntade...
8.00 rullade bussen från Örebro mot stora staden Stockholm...

Där mötte jag Kostymen, my friend Anders...
(kallad Kostymen, pga mitt dåliga minne när vi möttes... hehe)
Vi traskade mot Skansen, efter min lvertalan så gick vi hela vägen ist för buss..
Varför stå o trängas på en äcklig buss när man kan gå i det fina vädret?
 O det tog ju bara ca 30min...
Sååå otroligt mysigt inne på Skansen, o alla djuren o många av dem hade små bebisar.. Me like!
Vi tittade på, björnar, Anders älskade vargar, säl, getter, o massa massa mera djur.
Vi passade även på att gå in på akvariet... Åhå, jag älskar verkligen djur!
En lemur passade på o klättra lite på mej, vi såg apor o andra pötisar.
Dessvärre fanns det även ormar o spindlar o andra äckliga djur, men söta o fina djuren vägde upp... =)

Sen fick vi en underbar idee...
Vi hyrde en trampbåt o trampade runt lite i djurgården, bland alla de stora båtarna...
Haha, folk skrattade lite åt oss, såg nog ganska kul ut.
Men jag tycker vi va super duktiga...
SM i trampbåt nästa för oss, Titanic 2... ;)

Vi avslutade dagen med en mumsig sallad vid Rosendal... Otroligt mysigt, dit vill jag igen!!
Så nästa gång blir det Kolmården, eller hur??

image227image228
image229


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0