Cheesecake med vit choklad

Nu vill jag bjuda på middag...
Någon som är sugen på o komma?
Eller man kanske skulle kunna ha grillning...
Har vilket fall hittat en efterrätt som verkar sjukt god...
Vill göra den, men till vem/vilka? Frivilliga?

Cheesecake med vit choklad
4port

100 g digestivekex
50 g Svenskt Smör
3 dl Vispgrädde
100 g vit blockchoklad

Krossa kexen till smulor. Smält smöret och blanda ned kexsmulorna. Fördela i 8 muffinsformar (ta gärna dubbla formar så blir det stadigare). Tryck ihop smulblandningen så det blir en kakbotten i varje form. Hetta upp 1/2 dl grädde i en kastrull. Bryt sönder chokladen, tag kastrullen av värmen och rör ned chokladen i grädden. Rör tills det smält. Låt det sedan svalna helt. Vispa under tiden resten av grädden och vänd sedan ihop med den smälta chokladen. Fyll muffinsformarna med chokladgrädde och ställ dem kallt till servering, gärna i frysen. Sikta över lite kakao vid servering.

image311


 

Ser det inte underbart ut? Mmm... blir såå sugen...









 



Kommentarer
eve ständigt sugen...på sött

jaaaag! mig kan du altid räkna med;)

2007-07-09 @ 17:26:10
Linnea

Mig med! jag kommer gärna! :)

2007-07-09 @ 21:57:10
Alexandra

Åh, er kan man då alltid lita på, när kör vi? ;P

2007-07-10 @ 07:58:42
URL: http://alexandra86.blogg.se
worm

ja säg så är ja där på stört! det så kallade liv jag har går mest ut på att äta gott..

2007-07-12 @ 17:17:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0