Att göra eller icke göra?

Ibland kan livet o ens planer på framtiden förändras bara på pga en liten sak,
det kan ändras på nån minut...
Allt man gör, alla val man gör, alla beslut man tar allt är avgörande för hur ens liv kommer bli o vad som kommer hända...
Häromdagen fick jag ett chock besked, jag trodde aldrig jag skulle få det beskedet...
Mina tankar började snurra o jag visste varken ut eller in, dte gör jag egentligen inte nu heller, det är ett svårt val jag fick framför mig... o innan den 27/7 måste jag ha bestämt mig, med andra ord inte alls lång tid kvar...
När det var dags o söka till universitet/högskolor skickade jag in o sökte bara för skojs skull, för o se om jag kom in... Vilket jag var bomb säker på att inte göra, jag sökte Fastighetsföretagande o Rehabiliteringsvetenskap...
Som sagt häromdagen fick man veta om man kom in...
Jag kom in, jag har blivit antagen till mitt första val,
Fastighetsföretagande i Malmö...

Är det någon mening med det? Är det ödet som gjort att jag kommit in?
Är det meningen att jag ska plugga nu?
Eller ska jag jobba ett år till o sen plugga? Ska jag flytta till Malmö?
Det är jätte långt bort ju...
Ska jag lämna alla mina vänner o min familj o mormor, för o plugga i Malmö i 3år?
Vill jag plugga Fastighetsföretagande?
Vill jag sitta o jobba med papper o hyresgäster hela mitt liv?
Finns det något här som håller mig kvar?
Finns det någon som kommer sakna mig här då? Mormor kanske?
Jag vet ju att jag kommer sakna massa o troligen känna mig sjukt ensam...
Men jag vill ju plugga nån gång, ska jag göra det nu? Eller ska jag vänta ett år? o herregud...
VAD VILL JAG MED MITT LIV??

image313


Igår blev det mycket gjort, efter jobbet bar det av hem direkt.
Städade o plockade lite, bytte lakarn, tvättade, ut en lång promenad med Bamse,
plockade körsbär till mormor, Bakade muffins, sen kom Maria till mig, o efter det
blev det inte många barn gjorda eftersom klockan blev 11... =)
Inatt sov jag jätte skönt, har sovit riktigt dåligt sista dagarna, men inte inatt!
o idag är det sista dagen innan SEMESTER!!
O det är fredag den 13:e iof gör inte dte mig nått, för 13 är ju mitt lycko tal... *L*

Bakade kladdkaka muffins igår, mmm så goda,
måste ha en snäll period nu, tog med en påse hit till jobbet... =)
För o fira SEMESTERN o för dem som inte har semester så att fira att det är fredag... *L*

Nu är dte inte ens en vecka kvar tills jag åker till frankrike, åhå.
Vad jag längtar, dock har det uppstått ett litet litet problem,
eller det är egentligen inte så litet...
Hur ska jag ta mig till Arlanda? 
Folf från Örebro verkar inte åka mellan Örebro o Arlanda,
inte ens mellan Örebro o Stockholm...
Det är sjukt, buss/tåg på morgonen finns inte en chans o hinna med...
Då får jag åka kvällen innan o sitta på Arlanda från 23,30 på onsdag,
vilket jag måste säga inte känns så lockande eftersom planet går 7,15....
Men finns dte inget annat val så måste man väl...
Har alla bil utom jag?
 Kanske borde man ta o skaffa sig en bil? Behöver man bil?

Usch just nu känns det som att min hjärna går på högvarv...
Det rullar alla möjligta tankar nu, o det känns som allt är som ett stort nystan just nu!
Öskar att det skulle reda ut sig en aning kanske snart....

Klurar på o baka smulpaj o matbröd i helgen,
kanske borde jag baka lite skorpor o ta med till päronen?
De som de fick med sig är med all säkerhet slut nu... haha!
Vit eller mörl choklad?
Nehej nu måste jag nog ta tag i o jobba lite...
 Sista dagen o en hel del att göra....!!!



Kommentarer
virrhjärnan

När nystanet i huvet är som värst så gäller det bara att ta en dag i taget så brukar det ordna sig.. ska ja vara utan min alex i tre år?=S låter galet.. om du gärna vill plugga där så stödjer ja det till 100 % men om du e osöker tycker ja du ska vänta, än är man ung!!hehe...man hinner med ska du se.. ucsh ja har lite kris vad ja ska göra me min framtid men i morgon kankse man inte ens lever lixom..?Du är inte den enda som är förvirrad över alla val man måste ta,tror det fixar sig;-)PUSS

2007-07-13 @ 12:00:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0