Vitt te o choklad o banan..

Idag har jag provat något nytt!

Jag har drukit vitt te...
Har tänkt prova det läänge men inte riktigt vågat (fegis).
Men det va faktiskt helt okej, smaka inte så mycket, svårt o förklara va det smaka...
Va lite gul aktigt i färgen typ som honungsvatten om ni brukar dricka det (bra när man är förkyld) .
Men kan absolut rekomendera det o ja kommer nog dricka det igen...

163040-14

Ikväll tänkte jag även prova ett nytt muffin recept jag hittat...
Japp riktigt vild o vågad idag... haha
Inne i en muffins period, såå mumsigt med muffins ju, o kalas bra o ha i frysen...

Bananmuffins med chokladsmak
(ca 20st)

2 ägg
Ca 1 1/2 dl socker
1 väl mosad banan
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 1/2 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
4 1/2 msk kokhett vatten

Ägg och socker vispas pösigt. Blanda ner övriga ingredienser,
och blanda väl så att smeten blir jämn.
Häll smeten i ca 20 smorda formar. Grädda i ca 175°C, ca 10 min.


163040-13
Ps. Nästan fettfria... ;o)

Hoppas de blir lika goda som de låter... Lovar ni ska få höra...

Lycka till!!!


Kommentarer
Linn

HUR blev muffinsen? Låter jättesmarriga! Mmm. :) Nästan lite i stil med nyttomuffins också - inte fel! Hur är det med dig, tjejen? Hoppas bra! Helg nu ju = skööönt.
Kul att du provat på vitt te! Jag är värsta te-drickaren. Du anar inte.. :) Har druckit alla möjliga sorters! Däremot har jag inte provat just Liptons vita te, är det något att rekommendera? Jag brukar mest köpa te i tehandlar nämligen.

KRAM PÅ DIG.

2007-02-03 @ 11:43:39
URL: http://linnnn.blogg.se
Anna

Kom igen Alex, fler inlägg! Puss!

2007-02-05 @ 18:51:51
URL: http://nanannan.blogg.se
Linn

Nu är det jag som väntar på uppdatering. Håller med Anna - kom igen!

2007-02-06 @ 09:02:54
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0