Snart är det fredag igen!!!

Japp, snart är det äntligen fredag igen!!!
Vilket ska bli väldigt skönt...
Har vart en väldigt väldigt seg o trött vecka detta,
fast fort har den som vanligt gått i alla fall..

Fredags mys är något som jag tycker är ett Måste, älskar o få lyxa till det lite på fredagen, efter en låång arbetsvecka...
O som hos så många andra på fredagar så serveras imorgon TACOS!!!
Hur fånigt gott är inte det?
Majs, gurka, sallad, ost, avokado, banan, paprika, köttfärs, kyckling, tonfisk, Creme fraich, oliver, tomater... Ja man kan ha precis va som i sina tacos..mmm
O så klart skalen... mmm men ja måste säga att jag gillar de mjuka skalen bäst Tortilla eller va de kallas.. o så klart chipsen.. yammi! (ICA:s taco chips är nr.1 Bäst!)
Haha.. man känner sig som barn på nytt när man får sitta där o gegga o äta med fingrarna...mmm...
 Spaghetti Mexican Restaurant  

Men något som min syster lärde mig som är riktigt gott var:

Du behöver:      Taco

Taco chips
Taco sås (mild, medel eller stark beroende på din egen smak)
 o så Ost!! (riven)

Man tar chipsen lägger dem på en plåt eller i en ugnssäker form.
Lägg på lagom mycket sås, i mitten på chipset
o så strör du ost över...
Så in i ugnen ca 100grader tills osten smält...
ÄT!!!


Otroligt enkelt o otroligt gott.. Funkar utmärkt som tilltugg på festen också...
163040-8

Mmm... Längtar till imorgon kväll...


Lärde mig något bra idag som jag tänkte dela med er...

att vi kommer ihåg:
10 procent av det vi läser
20 procent av det vi hör
30 procent av det vi ser
50 procent av det vi ser och hör
70 procent av det vi diskuterar
80 procent av det vi gör
95 procent av det vi lär andra

Bra att veta....=)








Kommentarer
Anna

BANAN I TACOS!? Äckligt... :)

2007-01-18 @ 19:18:05
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0