Snabbt & Gott!

Nu va helgen slut, o jag har haft en riktigt bra helg måste jag säga...
Barnvakt, taco mys, mormor, mamma o pappa, Jakob, träning o så klart den underbara Relax kvällen i lördags...
Linnea, Eve, Jonna, Karin o jag köpte med underbar sushi o så åkte vi till relaxen på jobbet o bubblade bubbelpool, la mask, drack vin o martini o drinkar åt sushi, frukt o annat gott... sååå mysigt...
Sen bar det av till Klaras.. haha ja du en riktigt trevlig kväll... Love u girls!!

Så inte har dte blivit så mycket matlagning i helgen, vilket va illa... men ja i fredags blev det ju i alla fall kanelbulle bak o muffins med Daim... vilka var helt fantastiska de måste Du prova (recept finns i tidigare inlägg).


Ikväll är jag åter igen inne i min sopp period, o idag blev det ett par mycket mycket smaskiga makor till...
Ta bara vanligt bröd, något du gillar, lägg ost på o så skiva en ½ avokado o lägg på... mmmm
Helt underbart gott o enkelt!


Men eftersom bubben tränar fotboll sent idag så ha ja vart sååå snäll o lagat mat till honom... haha
Han vill inte ha soppa så då får han nå annat...
Även det ett snabbt o enkelt men underbart gott recept, passar utmärkt till matlåda för den som har det!

Du behöver:
Bacon
Purjolök
kantareller (färska eller konserv)
Champinjoner (färska eller som jag föredrar konserv)
Creme fraich
Soja
Ketchup
Peppar

Klipp baconen i mindre bitar ca 2cm breda bitar, stek dessa tillsammans med purjo, o svampen.
Blanda i creme fraichen  "gegga ihop".
Blanda det hela med lite soja o ketchup o peppar för färgens o smakens skull...
Låt detta puttra en stund.
Serveras med Coscos, pasta eller ris (Själv föredrar jag Coscos till detta).

163040-10163040-9


Smaklig måltid!!!!



Kommentarer
www.karolinas.blogg.se

men hallå, läs rubriken 'om det vore så väl', bilder kan försköna ;)

2007-01-24 @ 09:03:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0