Favvo sidan...

Nu ha ja vart lite busig o suttit här på jobbet o kollat en av mina favvo sidor...
www.dagensmuffin.se
O jag hittade ett underbart recept, tror jag ska prova detta ihelgen. kanske till våran relax o mys kväll...
eller va säger ni tjejer, låter dte inte smarrigt?? ;o)

163040-6

Ananasmuffins med vitchoklad 20st


225 g margarin
2 1/2 dl socker
3 st ägg
6 dl vetemjöl
180 g vit blockchoklad
2 1/2 dl ananaskross i juice
2 dl matlagningsgrädde
4 tsk bakpulver
1 tsk salt 

1. Rör margarin och socker vitt och pösigt, vispa upp äggen i en separat skål och rör sedan i dem i smeten. Tillsätt grädden.

2. Smält chokladen i vattenbad eller i micron. Rör i den tillsammans med ananasen.

3. Tillsätt mjölet blandat med saltet och bakpulvret.

4. Grädda i muffinsformar i 175°C i 20-25 min eller tills en sticka känns torr

Det är en sida med helt underbara muffins som bara måste kikas på ibland...
har provat ett annat recept av deras...
Muffins med daim kulor i... underbart!

163040-7

Choklad o Daim muffins 12st

150 g smör
3 ägg
3 1/2 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 krm salt
1 1/2 dl Daimkulor

Sätt på ugnen på 200°C. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Blanda vetemjöl, kakao, vaniljsocker, bakpulver och salt. Tillsätt mjölblandningen växelvis med det avsvalnade smälta matfettet och Daim-kulorna i äggmeten. Fördela smeten i smord muffinsplåt eller formar.
Grädda mitt i ugnen ca 12-15 min. Strö eventuellt några Daimkulor ovanpå som dekoration innan muffinsarna har kallnat!


Också ett måste att prova...
Lycka till!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0